Cechy systemów CMS

Oszczędność
Jedynymi kosztami ponoszonymi podczas użytkowania systemu CMS są koszty jego wykonania. Od tej pory nie ponosi się żadnych innych kosztów, co w porównaniu do usługi ręcznej aktualizacji strony zapewni duże oszczędności.

Stała aktualizacja
Strona zawsze będzie aktualna co z pewnością docenią odwiedzający serwis. Do aktualizacji witryny wystarczy przeglądarka internetowa. System zostanie dopasowany do wymagań zleceniodawcy.

tworzenie stron www warszawa

Możliwości CMS
System zarządzania treścią umożliwia dodawanie, edycję oraz usuwanie tekstów, zdjęć, poszczególnych elementów oraz ich konfigurację. Dzięki CMS zarządzanie zawartością witryn internetowych jest niemal tak proste jak edycja dokumentów w edytorze tekstu.

Informacje dodatkowe:

domeny i hosting »
modernizacja i aktualizacje »

Pozycjonowanie - odpowiedzi na pytania

1. Czym jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest działaniem mającym na celu takie zoptymalizowanie i wypromowanie strony by znalazła się ona po wpisaniu w wyszukiwarce pozycjonowanego hasła jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, oraz utrzymywała tą wysoką pozycję jak najdłużej.
 

2. Dlaczego warto pozycjonować stronę

Pozycjonowanie jest formą reklamy i promocji. Na stronę firmową która nigdy nie była pozycjonowana wejdą tylko klienci którzy dowiedzieli się o niej z wizytówki, z reklamy umieszczonej w gazecie lub na billboardzie, ewentualnie od znajomego lub z polecenia innego kontrahenta.

Natomiast stronę wypozycjonowaną na określone hasła odwiedzą również osoby które poszukują firmy wpisując w wyszukiwarce hasła związane z naszą branżą. Nie muszą oni wiedzieć o istnieniu naszej firmy, nie muszą znać jej nazwy, wystarczy że nasza strona będzie wysoko wypozycjonowana na określone słowa związane z jej ofertą.

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych metod zdobycia nowych klientów i promocji własnej strony ponieważ ponad 80% ruchu w polskim internecie generują wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie, w odróżnieniu od kampanii wizerunkowych, gdzie celowe jest korzystanie z bannerów, nastawione jest na zdobycie klienta aktywnie poszukującego z góry określonej usługi, z zamiarem skorzystania z niej. Przekłada się to na wysoką konwersję. Dlatego wizyta osoby, która aktywnie poszukuje produktu w wyszukiwarkach jest szczególnie cenna i tak ważna dla zwiększenia sprzedaży.
 

3. Jak działa pozycjonowanie

Załóżmy że posiadają Państwo hotel w Sopocie. Internauta z Warszawy planuje wakacje i chce zarezerwować pokój właśnie w tym mieście, wpisuje daną frazę do wyszukiwarki "hotel Sopot" albo inną frazę "noclegi Sopot", jeśli Państwa strona jest pozycjonowana, w wyszukiwarce znajdzie się na jednym z pierwszych miejsc adres Państwa witryny i z dużym prawdopodobieństwem Klient wybierze właśnie Państwa ofertę. Jeśli nie, praktycznie nikt poprzez internet nie dowie się o jej istnieniu.

Tak samo wygląda sytuacja gdy ktoś chce kupić książke, ubezpieczenie czy skorzystać z usług psychologa czy dietetyka. Jeśli nasza strona firmowa będzie wypozycjonowana wysoko na te słowa klient trafi na nią bezpośrednio z wyszukiwarki, bowiem jego zamiarem nie było znalezienie konkretnej firmy lecz konkretnego produktu.
 

4. Czy pozycjonowanie to proces jednorazowy?

Nie. Z uwagi na konkurencję, należy ciągle pracować nad osiąganiem lepszych wyników. Nawet po pojawieniu się na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania należy dbać o utrzymanie pozycji w rankingu. Zaprzestanie pozycjonowania skutkuje spadkiem na dalsze pozycje. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to ciągły proces wymagający sporego nakładu pracy i czasu. Nie istnieje jednorazowy sposób zapewnienia sobie wysokich pozycji na stałe.

Zdobycie pozycji w rankingu wyników to zaledwie początek. Kolejnym etapem jest jej utrzymanie lub poprawienie. Codziennie do wyszukiwarki zgłaszają się nowe strony www. Pojawia się konkurencja, która też chce być wysoko i pracuje nad tym, by poprawić swoją pozycję. Dodatkowo co jakiś czas wyszukiwarki zmieniają algorytmy oceniania stron i tworzenia rankingu. Skuteczne do tej pory metody przestają działać i trzeba poszukiwać nowych. W związku z tym pozycjonowanie nie jest zabiegiem jednorazowym i wymaga długofalowego działania. Uzyskanie wysokiej pozycji nie jest jednoznacze z utrzymaniem się na niej przez długi okres czasu - trzeba cały czas nad tym pracować.

To wszystko sprawia, że aby zachować miejsce w czołówce wyników należy cały czas prowadzić prace związane z pozycjonowaniem serwisu. Inaczej zostaniemy wyprzedzeni przez innych, a wysokie pozycje okażą się jednorazowym i krótkotrwałym sukcesem.
 

5. Dlaczego efekty pozycjonowania nie są natychmiastowe?

Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony www, którym dotarcie tam zajęło wiele miesięcy i dużo pracy. Strony te stale muszą pracować, żeby utrzymać wysokie pozycje. Same wyszukiwarki również słabo oceniają nowe witryny. Najlepszy sposób to rozłożone w czasie zdobywanie pozycji, ponieważ wyniki zdobywane długofalowo są najtrwalsze.
 

6. Co to są słowa kluczowe?

Są to słowa lub frazy, (np. pozycjonowanie Łódź ) jakie potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć produkt (usługę) identyczny z tym, co oferujesz. Są to wyrazy bądź złożone wyrażenia, które najlepiej opisują zawartość tematyczną strony WWW. Dobór słów kluczowych często bywa niełatwym zadaniem i wymaga głębszej analizy rynku, na którym działa dany klient. Poprawny dobór słów kluczowych jest podstawowym czynnikiem wpływającym na pozytywne efekty procesu pozycjonowania, a co za tym idzie na wzrost zainteresowania stroną WWW klienta.
 

7. Skąd mam wiedzieć jakie słowa kluczowe wpisują internauci
gdy szukają określonych produktów i usług?

Osoba pozycjonująca stronę dysponuje wiedzą i narzędziami służącymi do badania popularności określonych wyrażeń kluczowych w internecie. Dzięki temu Państwa serwisy pozycjonowane są pod optymalne słowa.
 

8. Jak długo trzeba czekać na efekty

Pierwsze efekty w postaci przesuwania się strony w górę w wynikach wyszukiwania można zaobserwować już po tygodniu. Końcowy cel w postaci znalezienia się strony w pierwszej dziesiątce wyników zazwyczaj jest osiągany w okresie od dwóch do sześciu miesięcy. Czas ten jest zależny od reprezentowanej przez Państwa branży, doboru fraz kluczowych i ich popularności wśród bezpośredniej konkurencji.
 

9. Po jakim czasie moja strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników Google?

Szybkość pojawienia się efektów pozycjonowania zależy od konkurencyjności słowa kluczowego. Aby sprawdzić przewidywany czas osiągnięcia pierwszej strony dla swoich słów kluczowych, wpisz w wyszukiwarce Google.pl wybrane przez Ciebie słowo kluczowe i sprawdź ile wyników da zapytanie.

Poniżej orientacyjny czas potrzebny na wypozycjonowanie strony do pierwszej dziesiątki w zależności od ilości wyników.

konkurencyjność   ilość wyników   czas pozycjonowania do top10  
bardzo niska poniżej 100 000 do 2 miesięcy
niska 100 000 - 500 000 do 3 miesięcy
średnia 500 000 - 1 000 000 do 4 miesięcy
wysoka 1 000 000 - 3 000 000 do 6 miesięcy
bardzo wysoka powyżej 3 000 000 ustalany indywidualnie

podane wyżej okresy są orientacyjnie i raczej maksymalne, wypozycjonowanie strony
w wielu przypadkach zajmuje mniej czasu.

konkurencyjność - ten termin określa ilość osób, które pozycjonują lub zlecają kampanie reklamowe na dane słowo kluczowe w stosunku do innych słów kluczowych. Ten czynnik ma decydujące znaczenie - im wyższa konkurencyjność, tym dłużej należy pozycjonować stronę. Możliwe wartości: bardzo niska, niska, średnia, duża, bardzo duża.
 

10. Ile kosztuje pozycjonowanie strony

Koszt pozycjonowania strony zależny jest od tego, na jakie słowa chcemy tą stronę wypozycjonować oraz od ilości pozycjonowanych słów. Niektóre słowa są popularniejsze i na wypozycjonowanie ich potrzeba więcej pracy i czasu, inne natomiast są rzadziej wpisywane lub są z na tyle niszowej branży że o wiele łatwiej je wypozycjonować i utrzymać na wysokich pozycjach.

Każdy przypadek jest inny, dlatego też każde pozycjonowanie wyceniane jest indywidualnie. Na koszt i czas pozycjonowania strony wpływa wiele czynników, m.in.: wiek domeny, ilość fraz, konkurencyjność frazy mierzona w ilości odpowiedzi w Google oraz w działaniach konkurencji. Dlatego na zadane pytanie: "Ile będzie kosztowało pozycjonowanie mojej strony?" bez określenia haseł które chcemy pozycjonować nie można udzielić konkretnej odpowiedzi.
 

11. Czy pozycjonowanie jest tanie?

Tak. Obecnie jest to najbardziej efektywna forma reklamy, która dociera bezpośrednio do zainteresowanych osób. Jednocześnie też jest to najbardziej opłacalna inwestycja, biorąc pod uwagę zestawienie koszt / zysk.
 

12. Chcę być na pozycji czwartej. Ile będę płacił?

Nie jest możliwe tak dokładne określenie pozycji z góry. Wyszukiwarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem, na który możemy wywierać tylko ograniczony wpływ przy pomocy określonych metod. Sposób oceniania stron i tworzenia rankingu jest pilnie strzeżoną tajemnicą twórców wyszukiwarek i ciągle się zmienia. Dlatego przyszłą pozycję strony można przewidzieć z dokładnością do 3-5 miejsc.
 

13. Dlaczego pozycjonowanie jest bardziej opłacalne niż banner reklamowy?

Przewaga pozycjonowanie nad bannerami opiera się na tym, że na stronę wypozycjonowaną trafiają najczęściej osoby zainteresowane treścią strony, a więc potencjalni klienci. W przypadku bannerów zaś, często wejścia są to przypadkowe kliknięcia lub nawet wymuszone kliknięcia w banner, który pojawia się na całym ekranie. Ponadto pozycjonowanie jest przy odpowiednim zaplanowaniu kampanii o wiele tańsze niż stosowanie bannerów.
 

14. Jakie wyszukiwarki są najpowszechniejsze?

W tej chwili dominująca wyszukiwarką w Polsce jest Google.pl, jej udział w rynku to ponad 87%. Poniżej udział poszczególnych wyszukiwarek.

popularność wyszukiwarek wśród polskich internautów.
lp   wyszukiwarka   liczba zapytań   udział zapytań  
1 Google 980 934 300        87.40%
2 Onet.pl 52 463 920 4.70%
3 Wirtualna Polska    34 492 511 3.10%
4 INTERIA.PL 17 360 083 1.50%
5 Yahoo! 11 893 113 1.10%
6 MSN Search 8 259 581 0.70%
źródło: Gemius.pl
 

15. Jak mogę sprawdzić skuteczność pozycjonowania?

Skuteczność pozycjonowania można sprawdzić dzięki statystykom wejść z wyszukiwarek, które są podłączane i udostępniane bezpłatnie wszystkim klientom. W statystykach tych znajdują się zestawienia miesięczne i dzienne ilości wejść przez poszczególne słowa i wyszukiwarki.
 

16. Czy konieczny jest dostęp do konta FTP?

Niekoniecznie, jednakże dostęp do serwera FTP przyspiesza prace związane z pozycjonowaniem. Zmiany dokonywane w kodzie strony widoczne są wyłącznie dla robotów indeksujących strony. Zmiany w kodzie strony nie wpływają w żaden sposób na część merytoryczną ani też graficzną serwisu. Dbając o bezpieczeństwo Państwa serwisów, wszelkie zmiany mogą być dokonane za Państwa pośrednictwem. Usługa optymalizacji kodu serwisu jest usługą bezpłatną.
 

17. Co wchodzi w skład usługi pozycjonowania?

W skład usługi pozycjonowania wchodzą następujące etapy i czynności:
  • analiza konkurencji
  • keyword research (pomoc w doborze słów kluczowych)
  • optymalizacja serwisu
  • zgłoszenie strony do katalogów
  • właściwe pozycjonowanie strony
  • analiza statystyk
  • raporty pozycji
 

18. Jaki jest czas trwania umowy?

Minimalny okres obowiązywania umowy wynosi 6 miesięcy. Jest to okres niezbędny do osiągnięcia przez obydwie strony satysfakcjonujących wyników. Wysoka pozycja strony jest gwarantowana tylko w czasie trwania umowy.
Słownik pojęć

System CMS - inaczej system zarządzania treścią (ang. Content Management System) jest to aplikacja internetowa która pozwala na łatwe zmiany treści oraz późniejszą aktualizację i rozbudowę serwisu WWW przez redaktorów serwisu.

Redagowanie treści i ich prezentowanie w serwisie opartym na CMS odbywa się za pomocą łatwego w obsłudze interfejsu użytkownika, najczęściej w postaci formularza www składającego się z kilku modułów.

Kontakt

Kontakt

AuroraWeb.pl