Google Analytics i analiza ruchu na naszej stronie internetowej

Google Analytics

Nieodłącznym elementem SEO jest analiza ruchu na naszej stronie internetowej. Google oferuje nam wspaniałe i darmowe narzędzie jakim jest Google Analytics. Jest to system statystyk, który dostarcza ogromu informacji na temat użytkowników odwiedzających naszą witrynę internetową. Połączenie strony z Google Analytics wygląda podobne do połączenia jej z Google Search Console. Podstawą do uzyskania interesujących nas danych, jest wklejenie odpowiedniego kodu śledzącego (Java Script). Należy go dodać do wszystkich stron w obrębie witryny. Dostęp do statystyk uzyskamy, posiadając konto w Google lub zakładając konto w Google Analytics. Jeśli nie mamy konta Google, to należy zarejestrować się w Google Analytics. Jeśli chcemy dodać nową stronę na naszym koncie analitycznym, zalogujmy się do panelu google.com/analytics. Następnie otwórzmy zakładkę “administracja” i wybierzmy opcję “nowe konto”. Po wpisaniu niezbędnych danych otrzymamy kod śledzący i postępujemy zgodnie z komunikatami.

Analiza treści

Jakich informacji dostarcza nam Google Analytics?

-Dowiemy się m.in. w jaki sposób trafili do nas użytkownicy (z przeglądarki, zostali przekierowani z innej strony, z social mediów).

-Otrzymamy dane geograficzne dotyczące lokalizacji logowania oraz jakie strony cieszą się popularnością.

-Poznamy zachowania odwiedzających i ich zaangażowanie (użytkownicy nowi, powracający, czas przebywania).

– Zobaczymy klasyfikację urządzeń, z jakich odwiedzana jest witryna. Jeśli większość wejść jest mobilnych, warto sprawdzić optymalizację mobilną domeny.

– Raportowanie odbywa się również w czasie rzeczywistym, mamy możliwość widzenia “na żywo” ruchu na stronie.

-W raporcie “wszystkie odesłania” otrzymujemy dokładną informację, z jakich stron zostali przekierowani odwiedzający.

-Zaawansowane raporty przekazują dane demograficzne, takie jak płeć, wiek, zainteresowania odwiedzających. Pozwala to na lepsze dostosowanie treści do ich potrzeb.

To tylko kilka z wielu możliwości, jakie daje Google Analytics. Dostarczane nam raporty odpowiedzą na pytania, czy nasze kampanie marketingowe są skuteczne? Jacy klienci są najcenniejsi? Czy witryna potrzebuje zmian? Konto może obsługiwać więcej osób, jeśli zdecydujemy o przekazaniu im uprawnień administracyjnych.

You May Also Like

Najważniejsze rzeczy w prowadzeniu biznesu internetowego

Tezy, twierdzenia pojawiające się przy temacie optymalizacji pod wyszukiwarki

Rss

Możemy wykorzystać kanały RSS do budowy zaplecza

Marketing internetowy

Jak strona internetowa powinna wspierać kampanię reklamową