Reklamy w wyszukiwarce Google pomagają zdobywać klientów ogromnej ilości przedsiębiorców na całym świecie. Częstym błędem w tego typu kampaniach jest skupienie się tylko i wyłącznie na konfiguracji samej reklamy, zapominając o dostosowaniu strony internetowej do kampanii. O co należy zadbać przed uruchomieniem kampanii Google Ads (dawniej AdWords)?
Reklama i strona internetowa
Treści, które pojawią się w reklamie powinny być widoczne również za stronie, po kliknięciu w reklamę. Nie należy kierować reklam od razu na stronę główną, jeśli nie została ona dostosowana do treści reklamy. Przykładowo, jeśli reklamujesz się na frazę “dentysta Warszawa” i w treści reklamy piszesz o szybkiej rejestracji na wizytę, wówczas kieruj potencjalnego klienta od razu na formularz zapisu, przy którym pojawi się informacja o wolnych terminach wizyty. Kierując potencjalnego klienta od razu na stronę główną w zasadzie zmuszasz go do wykonania większej liczby kliknięć, a to zawsze ma negatywny wpływ na konwersję. Jeśli interesuję Cię konkretne słowa kluczowe, wówczas również one powinny się znaleźć w treści reklamy (i tym samym na stronie).

Reklama wizualna
Jeśli korzystasz z reklam typu display, czyli innymi słowy z banerów reklamowych, to w tym wypadku również warto zadbać o relewancję pomiędzy reklamą a stroną. Przykładowo, jeśli reklamujesz samochód i na Twojej reklamie widać ręce na kierownicy, to po kliknięciu w reklamę użytkownik powinien zobaczyć tę samą grafikę, tylko większą i odpowiednio komponującą się ze stroną internetową. Dlaczego? Ponieważ w ten sposób użytkownik od razu będzie wiedzieć, że znalazł się we właściwym miejscu. Nie wystąpi u niego uczucie zagubienia, które najczęściej wpływa na wysoki współczynnik odrzuceń (tak zwany bounce rate).
Ruch z reklam internetowych jest tak zwanym “ruchem zimnym”, a więc ryzyko utraty użytkownika jest bardzo wysokie. Aby temu zapobiec zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa oraz Twoje reklamy Google Ads mówiły dokładnie tym samym językiem.