Jeżeli jeszcze nawet nie zacząłeś pozycjonować swojej strony internetowej, pewnie nawet nie wiesz, ile na tym tracisz. Stale starasz się publikować na niej nowe treści, ale nic z tego nie wynika, skoro nikt nie jest w stanie do nich dotrzeć. To oczywiście dobrze, że dbasz o swoją witrynę, ale jednocześnie powinieneś zadbać o prawidłowe pozycjonowanie stron internetowych. A skoro najprawdopodobniej nie będziesz tego robić sam, zadanie musisz komuś zlecić.
Dość oczywistym wyborem, który jako pierwszy zapewne przyjdzie ci do głowy, jest agencja SEO. A jest to wybór bardzo dobry. Agencje SEO specjalizują się właśnie w pozycjonowaniu, tak więc to one znają się na nim tak, jak nikt inny. Istnieje naprawdę minimalne ryzyko, że jakakolwiek agencja SEO nie dałaby sobie rady z pozycjonowaniem twojej strony. Zgłaszając się do takiej firmy, zyskujesz pewność, że włożysz pieniądze w wartościową i użyteczną usługę.

Czasami jednak to właśnie osoby pracujące latami w agencjach SEO w pewnym momencie postanawiają z nich odejść i zaczynają działać na własną rękę. Są to tzw. freelancerzy. W Polsce nazywa się ich wolnymi strzelcami. Freelancerzy oferują zwykle tanie pozycjonowanie, ponieważ często też dopiero się uczą i powoli zdobywają doświadczenie. Współpraca z nimi bywa jednak dość ryzykowna. Nie zawsze zdołasz bowiem samodzielnie ocenić rzeczywiste kompetencje freelancera.
Kolejnym wyjściem z sytuacji jest zlecenie pozycjonowania strony zatrudnianej już osobie. Być może nawet nie wiesz, że w twojej firmie jest ktoś, kto mógłby pomóc ci w uzyskiwaniu lepszej widoczności witryny. Poszukaj kogoś takiego w dziale marketingu. Oczywiście za pozycjonowanie stron internetowych pracownikowi będziesz musiał dodatkowo zapłacić, zwłaszcza jeśli będzie on je wykonywać dopiero po godzinach.
Ostatnia opcja to pozycjonowanie samodzielne, czyli bardzo tanie pozycjonowanie. Czy jednak ono będzie skuteczne? Na to pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć. Czasami samodzielne pozycjonowanie ma sens, innym razem staje się jednak kompletną stratą czasu.