Krótko o dropshippingu

Czym jest dropshipping i jakie niesie korzyści.

Rynek handlu internetowego kusi młodych przedsiębiorców. Wielu z nich nie dysponuje jednak dużym kapitałem i zapleczem magazynowym. Wydawać by się mogło, że bez tego ani rusz. Czy istnieje rozwiązanie, które byłoby odpowiedzią na ich problemy? Owszem. Dropshipping, bo o nim mowa, jest modelem logistycznym w którym magazynowanie, pakowanie i wysyłka towaru spoczywa na dostawcy- hurtowni. Zadaniem sklepu internetowego jest pozyskanie klienta i przekazanie jego zamówienia dostawcy. Sprzedawca płaci hurtowni tylko za to co sprzedał, a pieniądze przekazuje wówczas gdy sam otrzyma je od klienta. Nie musi również kupować dużych zapasów towaru i posiadać magazynu.

Zagrożenia i pułapki.

Należy pamiętać, że wybór odpowiedniego partnera biznesowego ma ogromne znaczenie. Przed podjęciem decyzji warto zrobić dokładne rozeznanie rynku dostawców. Od hurtowni bowiem w znacznym stopniu zależy czy nasi klienci będą w pełni usatysfakcjonowani. Ważną kwestią, na którą sprzedawca musi zwrócić uwagę jest deklarowany przez hurtownię czas i koszt wysyłki oraz jakość pakowania. Hurtownia powinna również stale aktualizować swoją ofertę, na wypadek, gdyby klient zakupił towar którego w rzeczywistości nie ma. Sprzedawca musi ustalić z dostawcą warunki zwrotów i reklamacji. Niewłaściwe działania w tym zakresie będą rzutować na markę sklepu, gdyż to właśnie sklep odpowiada przed klientem.

W modelu dropshipping czekają na sprzedawcę również pułapki. Hurtownie, z którymi współpracuje opracowują swoje opisy towarów i przekazują je wszystkim swoim kontrahentom. Aby nasz sklep był widoczny w przeglądarce musimy unikać wstawiania gotowych opisów. Przeglądarka Google odrzuca duplikowane treści, przez to nasz sklep może nie być widoczny. Unikatowe opisy będą pomocne w pozycjonowaniu naszego e-sklepu. Dobrym rozwiązaniem w zakresie SEO jest również prowadzenie bloga firmowego. Ciekawe, regularne publikacje poprawią i umocnią pozycję w wyszukiwarce oraz przyciągną klientów.

Korzystając z dropshippingu, właściciel sklepu internetowego może skupić się na innych aspektach swojej działalności, które w tym modelu logistycznym są szczególnie ważne. Dbanie o wizerunek marki jest kluczowym zadaniem sprzedawcy. Powinien on w sposób konsekwentny dążyć do jej promocji. Nie jest to zadanie łatwe, ale możliwości jakie daje rozwój Internetu są nieograniczone. Aby nasz sklep został odnaleziony w gąszczu innych, musimy budować świadomość naszej marki. Współczesne kanały komunikacji z klientem są dobrym środkiem do osiągnięcia lepszych wyników w tym zakresie. Media społecznościowe tj. Facebook czy Instagram dają wiele możliwości. Dzięki nim możemy poznać naszych klientów i dostosować ofertę do ich preferencji. Pełne zaangażowanie się w działania promocyjne będzie owocowało większymi zyskami.

You May Also Like

Kierunkowskazy na szlaku cyfrowej widoczności

Cyfrowe Tropy Sukcesu: Eksploracja Narzędzi Google dla Lokalnych Przedsiębiorców

Jak wypromować sklep internetowy?

biznes w internecie

Biznes internetowy – dla kogo?