Oto kilka tez, twierdzeń pojawiających się przy temacie optymalizacji wyszukiwarki:
1). Exact match – jest to strategia polegająca na jak najlepszym dopasowaniu do słowa kluczowego, czyli idealnym odwzorowaniu słowa kluczowego, o jakie nam chodzi, bez żadnych fleksji itd, czy też wyborze konkretnej fleksji o którą nam chodzi.
2). Słowa kluczowe czy intencje – należy wiedzieć, że obecnie to właśnie intencje i umiejętność odpowiadania na te intencje oraz zrozumienia intencji użytkownika wydaje się ważniejszym elementem niż samo dopasowanie do słów kluczowych. Musimy tak naprawdę zrozumieć w jakim kontekście użytkownik użył tych słów kluczowych, o co pyta używając danych słów kluczowych – to będzie sedno problemu, które doprowadzi nas do tego, że damy mu tekst, który będzie zoptymalizowany pod kątem jego zapytania.
3). Słowa kluczowe czy zaangażowanie – patrząc na to jak rozwija się Internet, nie tylko Google, ale też inne serwisy społecznościowe, widać że to zaangażowanie jest jednym z kluczowych czynników algorytmu czy też kluczowych elementów algorytmu. Przewiduje się, że Google na szerszą skalę będzie wykorzystywać ten właśnie element jaki jest zaangażowanie w przypadku kreacji swojego algorytmu czy też modyfikacji w następnych latach swojego algorytmu. Dlatego też zalecane jest, aby dawać swoim użytkownikom teksty czy też treści, które możliwie jak najbardziej (najdłużej) utrzymują ich zaangażowanie na naszych stronach, a więc powinniśmy urozmaicać je o różnego rodzaju formy takie jak na przykład: filmy, grafiki czy też podcasty.